Sunday, December 19

Berhenti Berharap

entri kali nie bukan lah mengenai lagu Berhenti Berharap dari Sheila On 7 tue..
tapi nak cerita pasal hidop aku..
bukanlah aku dah tak tahan dengan hidup ak nie..
tetapi aku cuma nak tanamkan azam aku untuk tahun 2011 nie..
yang aku tak mahu lagi berharap sesuatu yang tak pasti..
sebenar aku nie jenis suka berharap pade sesuatu yang aku tahu aku takkan dapt bende tue..
bukan bermakna aku tak berusaha ok..
dalam tiap kata-kata aku mesti akan keluar ayat.."kalau la aku..."
so aku ingat bile masok tahun 2011 nie..
azam aku akan tercapai..
sebab setiap harapan aku harapkan aku letakkannya terlalu tinggi..
sehingga aku selalu kecewa..
tapi aku suka nak ambik petikan dari lirik lagu Berhenti Berharap..
yang benar-benar memberi inspirasi kepada aku nak tulis entri kali nie..

"Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat
Kenapa ada derita
Bila bahagia tercipta
Kenapa ada sang hitam
Bila putih menyenangkan.." -Berhenti Berharap (Sheila On 7)

petikan lirik nie menceritakan tentang segala yang kita harapkan bukan selalunye akan berterusan..
seperti kebahagian tidak selalunya berpanjangan..
so ape yang aku nak kaitkan lirik nie dengan aku ialah kalau aku asyik berharap ia akan mengecewakan aku sebab hidop tak selalunya indah..
kalau tiba waktu kita bergembira..
haruslah kita tidak berharap kegembiraan itu akan berterusan..
btoi tak??

No comments:

Post a Comment