Monday, April 26

cuti = sengsara + best

salam semua yang sudi bace blog aku nie..
lame dah aku tak kongsi cerita aku kat blog nie..
bukan ape..kadang-kadang tue tak tau nak tulis ape..
macam aku tulis kat entri yang sebelum nie..
aku bukannye pandai sangat nak menulis nie..

so kat entri kali nie aku nak rangkumkan aktiviti yang aku buat selepas entri yang lepas..
mm..macam berita pulak..huhu..

hari-hari yang lepas macam biase la aku kerje..
isnin hingga jumaat..
penat la jugak..

mm..16 april lepas aku pegi CAMEROON HIGHLAND..
yang bestnye aku pegi malam lepas makan dekat GB(tempat yang aku cerita entri yang lepas) dengan kawan aku..
kami gerak dalam pukul 11.00malam..
sebenarnya tak rancang pun nak pegi sane..
malam tue kami tak tau nak buat ape..
saje nak ronda-ronda kat ipoh..
tiba-tiba ade pulak kawan aku 'petik' nak pegi cameroon highland..
yang semua tak pikir panjang..ikut je lar..
yang lawaknye..kami pegi tanpe bawak ape-ape..
bukan baju seluar jek tak bawak..
minyak 'spare' pun tak ingat nak beli..
sebab terlampau 'confident' yang stesyen minyak still bukak kat atas nanti..
itu yang jadi ami menyesal bile dah sampai sane..
semua pakat merungut..keluarlah ayat 'KENAPA'..
contoh..'kenape la aku ikut tadi?? kenape la tak bawak minyak spare tadi??'
huhu..
disebabkan ke'confident'an kami..
terpakse la kami tido kat masjid..
dengan hujan pulak tue..
bertambah sengsara la kami kat sane..
semua tak boleh nak lena sebab tak selesa..
kalau korang boleh bayangkan..
waa..memang sengsara..


tempat kami bermastautin..huhu


sebenarnya esoknye aku ade Hari Keluarge JMG(tempat aku practical) kat Malim Nawar..
dan kawan-kawan aku pulak esoknye kerje..
mm..bertambah-tambah la penyesalan kami pegi ke cameroon tue..
esok paginye kene pulak tunggu stesyen minyak bukak..
dalam pukul 7.30pagi baru boleh gerak balik..
walaupun kerisauan masih lagi menyelubungi dalam kotak pemikiran aku nie..
huhu..
jenuh jugak aku nak pikir alasan terbaik untuk aku beritahu pada kawan sekerje aku sebab kelewatan aku pegi ke hari keluarge..
aku tak boleh nak ponteng pegi ke Malim Nawar tue sebab aku dilantik sebagai AJK Sukan hari keluarge tue..
tapi dalam kerisauan aku tue..
sempat jugak aku dan kawan-kawan aku bergambar dalam perjalanan balik tue..
huhu..







No comments:

Post a Comment